Om skapandet av fiktiva gudar & teologier i rollspel

Var med på en presentation och efterföljande Q&A om skapandet av fiktiva gudar och teologier för konventionellt rollspel. En principiell djupdykning in i själva hantverket och konstruktionen av teologier och gudaväsen för rollspel – och om diverse tips och trix som man kan ha med sig vid ritbordet när man skapar dylikt material från grunden. Om saker som kanske helst bör undvikas eller diverse doktriner som ofta förtjänstfullt kan tillämpas i dessa skapande och kreativa processer.
Presentationen kommer att lyfta både spelledar- och spelarperspektiv i ämnet och påminna om några viktiga skillnader dem emellan att ha i åtanke under hela processen.

Föreläsare är Axel Haig.

Axel Haig har sysslat med rollspel sedan 1982 och har arbetat med eget dylikt material på olika nivåer sedan 1990. Han har många och långa erfarenheter av både spelande, spelledande, regelmakande och världbyggande för rollspel. Under 90-talet ägnade han sig bland annat åt grundforskning och studier av rollspel vid Lunds Universitet, och organiserade även några praktiska och storskaliga experiment i rollspel m.m. Axel är dessutom en tränad och skolad speldesigner för dataspel.